Skip to content

Digitale public affairs

Door de prominente rol van social media in de huidige maatschappij is de politieke arena onmiskenbaar veranderd. Politici gebruiken kanalen als Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram en soms zelfs TikTok om in contact te staan met hun achterban. Anderzijds kan iedereen de online-kanalen gebruiken om een mening te ventileren, om meer informatie op te doen of om deel te nemen aan een discussie. Ook actualiteiten verspreiden zich via deze kanalen veel sneller en eenvoudiger dan dit het geval is in de traditionele media. Hierdoor vinden contacten met relevante stakeholders en reputatiemanagement voor een belangrijk deel ook plaats op het web. Daarnaast zijn de resultaten van social media, anders dan bij traditionele media, meetbaar.

Daarom is het voor uw PA-strategie van belang om gebruik te maken van deze kanalen ter ondersteuning van uw andere activiteiten. Uw organisatie kan dergelijke kanalen gebruiken in de strategische positionering richting de juiste stakeholders. Op deze manier vergroot u de kans van slagen van de lobbystrategie.

In dit kader spreken wij ook wel over digitale public affairs: het inzetten van de juiste digitale tools en online communicatietactieken, afgestemd op de stakeholder, voorzien van de juiste kernboodschap(pen)die gedeeld wordt op het juiste moment.

Online strategie op maat

Afhankelijk van uw doelstellingen en stakeholders beslissen we in nauw overleg met u welke PA- en welke communicatiestrategie het best bij uw organisatie past. We zorgen er tevens voor dat uw boodschap bij de juiste doelgroepen belandt.

Online stakeholderanalyse

Voor het opstellen van een online PA- en communicatiestrategie is het van belang om te weten wat er speelt op sociale media. We brengen de belangrijkste influencers voor uw organisatie in kaart en meten hoe zij invloed uitoefenen op het sentiment rondom relevante politieke en maatschappelijke vraagstukken.

Social media monitoring

Welke relevante zaken voor uw organisatie of doelgroep zijn veelbesproken? Wij zorgen voor een helder overzicht, compleet met een professionele analyse, zodat u weet op welk moment en wat er over u of uw interesses wordt gezegd.

Online positionering

Beleidsmakers, verslaggevers en andere influencers doen vrijwel altijd online onderzoek naar organisaties. Hoe staat uw online positie ervoor? Wat zien mensen wanneer ze uw organisatie opzoeken op het internet? Met advies op maat verbeteren we uw reputatie op het internet.