Skip to content

EPPA zoekt een medewerker Public Affairs

Is politiek jouw grote passie, ben jij altijd op de hoogte van de laatste actualiteiten, ben je daarnaast breed ontwikkeld, slim en accuraat en wil je de spin in het web van onze politieke monitoring worden? Stuur ons dan direct een email met jouw sollicitatie, want wij hebben de ideale baan voor jou!

Wegens groei en uitbreiding van onze werkzaamheden zijn wij op zoek naar een medewerker Public Affairs om ons bureau te versterken.

Wat houdt de functie in?

Als medewerker public affairs ben je, samen met de adviseurs, verantwoordelijk voor de informatievoorziening naar onze klanten. Je bent de spin in het web van ons bedrijf en, na een goed inwerktraject, als geen ander op de hoogte van de thema’s die spelen bij onze klanten. Het is een verantwoordelijke baan waarbij je er plezier uithaalt om enorme informatiestromen te monitoren, verwerken en duiden voor je collega’s en opdrachtgevers. De belangrijkste werkzaamheden zijn:

  • Het monitoren en scannen van brieven van bewindspersonen, Kamervragen, moties, amendementen en persberichten van stakeholders op relevantie voor opdrachtgevers en het verwerken hiervan in ons interne systeem (75%);
  • Ondersteunen van collega’s op verschillende vlakken: van onderzoekswerkzaamheden tot het verwerken van contactgegevens tot het schrijven van eerste versies van notities (15%)
  • Het (veelal online) volgen van vergaderingen van de Tweede en Eerste Kamer of persconferenties van de Rijksoverheid (10%);

Onze researchers public affairs zijn mensen die nieuwsverslaafd zijn, ’s ochtends wakker worden en direct willen weten wat er gebeurd is in de wereld en daarna meteen het verband leggen met onze klanten. Indien nodig kruip je dan meteen achter je laptop en zorg je dat jij als eerste dit nieuws via de adviseurs bij de klant kan brengen. Je wilt scoren!

Voortdurend houd je jezelf bezig met het volgen van nieuwssites en scan je alle bronnen. Als je in de ochtend op kantoor komt, begint dat met de website van de Tweede Kamer waarop de laatste debatten staan en vervolgens komen er zo’n 30 pop-ups van andere nieuwssites waaruit je de meest relevante feiten scant. Je moet snel van begrip zijn, het overzicht kunnen houden, snel kunnen schakelen en zaken in de juiste context kunnen plaatsen.

De functie volgt het ritme van de politiek. Op bepaalde momenten kan het enorm hectisch zijn en op bepaalde momenten kan het erg rustig zijn. Op de rustige momenten (reguliere vakanties en feestdagen) geven wij extra verlof en maken wij NRC-puzzels met elkaar.

Wat vragen wij van jou als medewerker public affairs?
Wij zoeken iemand die HBO/WO opgeleid is, of op het punt staat haar/zijn studie af te ronden, en grote affiniteit met en kennis heeft van het politieke en ambtelijke besluitvormingsproces in Den Haag. We zoeken iemand die snel is. Niet alleen snel in het scannen van relevant nieuws, maar ook snel in het leggen van verbanden tussen informatie en klantbelangen. Daarnaast zoeken we iemand die initiatief neemt. Iemand die de kennis gaat halen! Je moet stressbestendig zijn en het overzicht kunnen houden. Accuratesse is zeer belangrijk.

Verder:

  • Heb je een verantwoordelijkheidsgevoel en ben je betrokken;
  • Ben je slim en leergierig;
  • Ben je in bepaalde situaties zakelijk en formeel;
  • Heb je (vanzelfsprekend) uitstekende Nederlandse en Engelse communicatievaardigheden;
  • Heb je een gestructureerde en systematische werkwijze;
  • Ben je zelfstandig en proactief;
  • Wil je deze functie de komende jaren uitvoeren;
  • Ben je prettig om mee samen te werken.

Wie zijn wij?

EPPA is een adviesbureau op het gebied van public affairs en is gevestigd in Den Haag. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers bij het bereiken van hun public affairs- en communicatiedoelstellingen. Onze opdrachtgevers zijn zowel qua sector als organisatie divers: van beursgenoteerde bedrijven, brancheorganisaties en ngo’s tot kleine ondernemingen en (semi-)overheden. EPPA begeleidt de belangenbehartiging richting Tweede en Eerste Kamer, ministeries en decentrale overheden. Tevens zet EPPA (online) communicatiestrategieën op en voert deze uit.

Het EPPA-team bevat de expertise en de deskundigheid om het proces van besluitvorming in de voor opdrachtgevers gewenste richting te beïnvloeden. We zijn een leuke club professionals die hard werkt en daarnaast tijd maakt voor gezelligheid. Die sfeer vinden wij belangrijk in ons bedrijf.

Wat bieden wij?

  • Een uitdagende functie met een dienstverband van 40 uur per week
  • Een jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband
  • Een goed salaris en een 13e maand
  • Pensioenregeling
  • Reiskostenvergoeding
  • 25 vakantiedagen op basis van een fulltime dienstverband en daarnaast op rustige dagen extra verlof
  • Een abonnement op de sportschool bij de werklocatie
  • Lidmaatschap van BVPA en Nieuwspoort
  • Een aantrekkelijke, collegiale werksfeer, met samen lunchen, kantoorfruit en gezellige borrels op Plein
  • Een prachtige werkplek op een toplocatie in Den Haag
  • Mogelijkheid om desgewenst hybride op kantoor en thuis te werken

Solliciteren

We ontvangen je motivatiebrief en CV graag! Je kunt de brief richten aan en sturen naar Renate van Leeuwen (renate.vanleeuwen@eppa.nl), senior adviseur bij EPPA. Bij vragen over de vacature of het proces kun je haar mailen of telefonisch spreken via (070) 315 34 44.

Gesprekken vinden plaats gedurende de openstelling van de vacature. Bij het vinden van een geschikte kandidaat sluiten wij de vacature voortijdig.

Ontdek andere berichten:

De Impact van een Extraparlementair Kabinet: Inzichten van Nora van Elferen bij WNL Haagse Lobby

Gisteravond gaf Partner bij EPPA, Nora van Elferen, haar visie op de gevolgen van een mogelijk extraparlementair kabinet op public affairs bij WNL Haagse Lobby op NPO Radio 1. Welke
Lees meer

Public affairs en de Week van de Circulaire Economie

Vandaag eindigt de landelijke Week van de Circulaire Economie. Tijdens deze week vroegen overheden, bedrijven en maatschappelijke organisaties aandacht voor de circulaire economie binnen onze samenleving. Immers, de steeds complexere
Lees meer

Nacht van de Lobbyist

EPPA heeft de kennis in huis! Die kennis konden verschillende collega’s vorige week etaleren tijdens de Nacht van de Lobbyist, georganiseerd door de Public Affairs Academie en de Universiteit Leiden. Tijdens de Nacht van
Lees meer

Joep Kievits versterkt team EPPA

Joep Kievits (39) is per 1 januari 2024 aangetreden als managing consultant/senior adviseur en lid van het managementteam van EPPA. Joep komt van het Haagsche public affairs bureau IvCB, waar
Lees meer

Nora van Elferen nieuwe partner EPPA

Nora van Elferen (30) wordt per 1 januari 2024 partner (mede-eigenaar) van het advieskantoor voor public affairs en strategische communicatie EPPA in Den Haag. Tegelijkertijd treedt Rob Sebes terug als
Lees meer

BNR Lobbypanel met Nora van Elferen: zorgcontractering, huursector en groene waterstof

Afgelopen week was Nora van Elferen te gast bij het BNR Lobbypanel met Ireen Boon, onder leiding van Thomas van Zijl op locatie bij de Precisie Beurs in de Brabanthallen.
Lees meer