Communicatieadvies

  • Waar ligt mijn communicatieve kracht en hoe kan ik deze het beste inzetten bij mijn communicatiestrategie?
  • Hoe onderhoud ik duurzame relaties met mijn verschillende doelgroepen?
  • Wat kan ik doen om een goede reputatie van de organisatie neer te zetten bij de doelgroepen?

EPPA adviseert en begeleidt bedrijven en non-profit organisaties bij het opzetten en uitvoeren van hun communicatiestrategie.

Onze expertise

Op basis van hun opgebouwde kennis en ervaring zijn de adviseurs van EPPA in nauw overleg met de opdrachtgever in staat snel en effectief de communicatiestrategie op te zetten en in te vullen. Desgewenst levert EPPA ook een interim-communicatiemanager die de uitvoering ter hand neemt.

De juiste communicatiestrategie voor uw organisatie

Onder ‘communicatiestrategie’ verstaan wij de vertaling van beleidskeuzes en –prioriteiten richting uiteenlopende doelgroepen. Dat kunnen interne doelgroepen zijn, zoals werknemers, of externe doelgroepen zijn, zoals bewoners, bedrijven of branches en beroepsgroepen.

De communicatiestrategie moet in onze ogen vanaf het begin van het formuleren van beleidskeuzen en –prioriteiten worden bepaald. Daarbij is het vaststellen van het communicatiedoel en de tactiek cruciaal. Op die manier kunnen bedrijven en organisaties de aard en wijze van hun communicatie in een vroeg stadium invullen. Dat maakt de uitvoering gemakkelijker en overzichtelijker.

Geïntegreerde aanpak

De kracht van EPPA ligt in een geïntegreerde aanpak. Communicatie staat niet op zichzelf. Vaak hebben opdrachtgevers ook een lobby nodig op het Binnenhof, of is er sprake van bijvoorbeeld stakeholders- en issuemanagement. Steeds vaker ook behoren de media tot de doelgroepen van onze opdrachtgevers en speelt de inzet van sociale media een grote rol.

EPPA zorgt ervoor dat al deze disciplines nauw samenwerken en bijdragen aan het behalen van het communicatiedoel.

Een reactie plaatsen